Gemist

Kijk live naar LEO Middelsé

Luister live naar LEO Middelsé Kijk en luister terug op LEO Middelsé

Jaaroverzicht 2021: Word nooit verliefd

Zaterdagavond om 20.00 uur ziet u de eerste aflevering van het LEO Middelsé jaaroverzicht van 2021. Nog één keer kijken we terug op de mooiste momenten, met vanavond onder anderen de documentaire Word nooit verliefd - Het verhaal van Johnny de Vries.

Smartlappenduo Johnny & Johanna werden eind jaren tachtig wereldberoemd in Fryslân. Het Leeuwarder duo speelde vele Friese kroegen en dorpsfeesten plat.

Rond de eeuwwisseling kwam er echter een abrupt einde aan dit muzikale duo door het overlijden van frontman en zanger Johanna (Johan Buiter, 1951-2000). Programmamaker Douwe Talma zocht zo’n 20 jaar na dato de overgebleven helft van het duo op, toetsenist & creatief brein Johnny de Vries (69).

Nasmaak
Samen met Johnny de Vries reconstrueerde Talma de opkomst, het succes en het einde van Johnny & Johanna. In de documentaire wordt duidelijk dat het succes van het duo bij Johnny de Vries vooral een wrange nasmaak heeft achtergelaten. Een onthullend Fries stuk muziekgeschiedenis met een lach en een traan.

Het LEO Middelsé Jaaroverzicht is op 25, 26, 27, 28, 29 en 30 december en op 1 en 2 januari om 20:00 en 21:00 uur te zien op LEO Middelsé TV en op onze site en app.

Discussieer mee