U gebruikt een verouderde versie van Internet Explorer. Klik hier om een nieuwere browser te downloaden.


Gemist

close

Live Radio

close

Omroeporganisatie Leeuwarden en omstreken

Kijk live naar LEO Middelsé

Luister live naar LEO Middelsé Kijk en luister terug op LEO Middelsé

Start campagne Leeuwarden Student City

Op dinsdag 13 februari 2018 start de nieuwe campagne Leeuwarden Student City. De campagne wil de zichtbaarheid van Leeuwarden als dé studentenstad, met ruim 23.000 studenten uit 70 landen wereldwijd, een impuls geven. Een van de belangrijkste doelen van de campagne is Leeuwarden nog aantrekkelijker, zichtbaarder en vindbaarder te maken voor (inter)nationale studenten. Want los van een breed aanbod van hoger onderwijsinstellingen (NHL Stenden Hogeschool, Hogeschool Van Hall Larenstein en de Rijksuniversiteit Groningen/Campus Fryslân) met een groot aanbod aan opleidingen, is het voor studenten goed toeven in Leeuwarden.

Het uitgangspunt van de campagne is dat Leeuwarden bij uitstek de stad is voor studenten die hun eigen weg kiezen. Het is de stad voor onafhankelijk denkende studenten, ook wel in marketingjargon als “Maverick” aangemerkt. Dit wordt in Leeuwarden gestimuleerd doordat ‘eigenzinnigheid’ en de ‘open gemeenschap’ (iepen mienskip) verankerd zijn in de Friese cultuur. Hiermee sluit de campagne naadloos aan bij het thema van Leeuwarden Culturele Hoofdstad 2018.
De campagne stopt echter niet in 2018, maar loopt voor lange tijd. Om recht te doen aan de stad en de studenten is gekozen voor de eigenzinnige pay-off: ”Independent by nature”.

Om mensen te laten ervaren hoe het is om in Leeuwarden te studeren, worden studenten ingezet; zij vormen het hart van de campagne. Via vlogs, blogs en updates op social media laten zij zien wie ze zijn en waar ze voor staan. Ze delen opvattingen, geven inzicht in het leven en studeren in Leeuwarden en laten zien wat Leeuwarden te bieden heeft en bijzonder maakt. “Celebrate independence!”

Discussieer mee