U gebruikt een verouderde versie van Internet Explorer. Klik hier om een nieuwere browser te downloaden.


Gemist

close

Live Radio

close

Omroeporganisatie Leeuwarden en omstreken

Luister live naar LEO Middelsé Kijk en luister terug op LEO Middelsé

Weevie Watercampagne goed van start!

Op maandag 29 januari hadden de groepen 1 t/m 4 van OBS Eestroom uit Leeuwarden een primeur: zij mochten de lancering van de Weevie Watercampagne bijwonen! Ruim 150 kinderen, ouders en leerkrachten waren in MFC het Mozaïek aanwezig om de campagne officieel van start te zien gaan. Doel van de campagne is kinderen het mooie en gezonde van water te laten ontdekken. 

Kunstreiziger Hubert Luymes lanceerde de Weevie Watercampagne. Dit deed hij samen met Willie en Weevie, de hoofdrolspelers van Weevie's Filmavonturen. Weevie is het beeldmerk van bv SPORT. Dit vrolijke jongetje wordt ingezet ter promotie van onze (jeugd)activiteiten in, op en over water. Na overhandiging van het lespakket aan de leerkrachten van OBS Eestroom, werden de kinderen uit groep 1 en 2 voorgelezen uit het speciaal hiervoor ontworpen boekje, 'Het Lekke Luchtkasteel'. De kinderen uit groep 3 en 4 zagen het eerste Wateravontuur van Willie en Weevie, 'Waterweetjes'. Scholen ontvangen tot aan de voorjaarsvakantie elke week een nieuw filmpje en worden zo uitgedaagd  aan de slag te gaan met verschillende activiteiten.

De Weevie Watercampagne is een nieuw initiatief van bv SPORT waarbij het doel is basisschoolkinderen, uit groep 1 t/m 4, het mooie van water te laten ontdekken. Hierbij is er aandacht voor het gebruik van water, sporten in het water, maar ook het drinken van water. Door met name het waterdrinken onder deze groep te stimuleren, hopen we het gebruik van gesuikerde frisdranken terug te dringen en daarmee de kans op gezondheidsrisico's bij kinderen, zoals overgewicht, fors te verminderen. Ondanks dat een gezonde leefstijl momenteel een veelbesproken onderwerp is in onze maatschappij en er veel initiatieven op dit gebied zijn, heeft één op de zeven kinderen toch nog overgewicht. Het is daarmee belangrijk dat hier aandacht aangegeven wordt, met name aan de jongere doelgroep: de gezonde keuze moet de logische en aantrekkelijke keuze voor kinderen/ jongeren worden.

Voor deze campagne heeft bv SPORT de handen ineen geslagen met JOGG Leeuwarden (Jongeren Op Gezond Gewicht) en Nuchter over Gewicht. Samen hebben zij een aantal lesproducten ontwikkeld. Deelnemende scholen ontvangen dit lespakket. Aan het eind van de lesreeks kunnen er door de kinderen leuke (water)prijzen in de wacht gesleept worden! De 1e Weevie Wateraflevering staat inmiddels online en is voor iedereen te bekijken op http://www.weevie.nl/wateravontuur/weevie-op-avontuur.

Discussieer mee